ZPRAVODAJ.krumlov.cz
.. informace o městě a jeho občanech
Naši sponzoři. Klikněte pro více informací Naši sponzoři. Klikněte pro více informací
  Aktuálně:     JEDNÁNÍ ZASTUPITELSTVA MĚSTA Č. KRUMLOV - 15. prosince 2010, více info na stránkách města, zde.  
  Vyhledat:    
Články
Pro autory
Pro inzerenty
O vydavateli
Demokracie.Krumlov.CZ

 Anketa týdne: 

Jste spokojeni s tím, jak dopadla povolební vyjednávání v Č. Krumlově?

> Starší výsledky <



Názory, vyjádřené ve článcích tohoto zpravodaje, se nutně nemusí shodovat s názory vydavatele či jeho sponzorů. Zpravodaj.Krumlov.cz je součástí projektu Demokracie.krumlov.cz







ESEJ O PARKINGU: Hej páni konšelé...


V pondělí 22.3.2004 zorganizovala Jihočeská hospodářská komora, Oblastní kancelář Český Krumlov, diskusi podnikatelů s Městem Český Krumlov na ožehavé téma změn dopravní obslužnosti města. Ve vypjaté atmosféře mohli podnikatelé získat odpovědi od zástupců Českokrumlovského rozvojového fondu, spol. s r.o. a Odboru dopravy a silničního hospodářství MěÚ Č.Krumlov, tedy realizátorů koncepce dopravy v klidu ve městě. Většina dotazů, podnětů i kritiky však směřovala k zadavatelům této koncepce, jimiž jsou zastupitelé města. Jejich místa však během celé diskuse zůstala prázdná...


Jihočeská hospodářská komora se problematikou dopravy v klidu v Českém Krumlově začala systematicky zabývat již před delším časem. Konkrétní připomínky směřujte tam, e-mail zdol@jhk.cz, URL: www.jhk.cz, poštovní adresa: Jihčeská hospodářská komora, Oblastní kancelář Český Krumlov, Linecká 266, 381 01 Český Krumlov, tel/fax 380 711 340.

Jakkoliv vypadala diskuse pro organizátory zdánlivě chaotická a zatížená emotivními výstupy, nedá se jim upřít městský primát v tom, že odhalili, v čem spočívá skutečný problém. Ten totiž není v tom, zda Českokrumlovský rozvojový fond či Odbor dopravy realizují optimální řešení či nikoliv. Problém je v tom, že v mnoha ohledech způsobuje nelibost nikoliv způsob realizace zadání, ale samo zadání.

Dopravní obslužnost města totiž zahrnuje řadu problémových okruhů, například:
  • Dlouhodobé parkování ve vnitřním městě vozidly rezidentů
  • Parkování vozů místních podnikatelů ve městě
  • Průjezdy vnitřním městem rezidenty a tudíž vlastníky povolenek ke vjezdu
  • Dopravní zatížení města podnikateli, zásobujícími své provozovny
  • Zatížení města provozovateli taxi-služby a optimální umístění jejich stacionářů
  • Parkování hostů místních hotelů a penzionů
  • a mnoho dalších....

Je snadno pochopitelné, že realizátoři koncepce dopravy v klidu sklízejí značnou kritiku. Jinak to ani být nemůže. Realizátoři koncepce dopravy v klidu totiž stojí před fatálním problémem: mají uspokojivě odpovědět na otázku, kterou nikdo nepoložil. Nikdo jim nezadal, co vlastně mají řešit. Mají řešit maximalizaci zisků místních ubytovatelů? Mají řešit bezpečnostní otázky, související s dopravou? Mají řešit památková omezení? Anebo upřednostnit zájmy místních rezidentů, kteří potřebují odvézt nemocného příbuzného? Těžko říct. Oni to nepřiznají, pokud budou jen trošku loajální, ale pravdou je, že všechny zmíněné otázky mají politické souvislosti. Od zastupitelů je naprosto nefér do arény předhodit vykonavatele svých vlastních rozhodnutí a ani se neobtěžovat akci navštívit.

Veškeré diskuse o řešení dopravy v klidu budou liché, dokud se jasně neukáže, v čem je opravdu problém. Všichni se zatím bezpochyby shodneme na tom, že "je to třeba řešit". Ale co je vlastně třeba třeba řešit? Situace, konflikty, emoce, argumenty a mediální výpady v dané kauze zatím pouze připomínají jednu z pasáží světoznámé trilogie o pěti dílech "Stopařův průvodce po Galaxii" (D. Adams), kde jedna z civilizací vytvořila úžasně nákladný počítač, aby jim odpověděl na prazákladní otázku bytí. Po několika milónech let výpočtů tento počítač sdělil odpověd. Zněla: "Šedesát sedm".
Na otázku po řešení dopravy v klidu teď také máme v Krumlově odpověď, jen ta odpověď zní velmi podobně.

Na tuto odpověď totiž neznáme otázku. Zatím... Hej páni konšelé, v čem je vlastně problém?

R. Tichý

Chcete přidat vlastní názor?

Vaše jméno:
Zaslat reakce na email:
Nadpis:
Text:
Ověření:
Pro ověření prosím opište kód z obrázku do tohoto pole

Diskusní příspěvky:

Autor: Richard T. Nadpis: Re: 42 Napsáno: 19:21 23.03.2004
Text:
už vím, omlouvám se.

Autor: Hava Habajta Nadpis: 42 Napsáno: 17:43 23.03.2004
Text:
Pane Tichy, spravna odpoved neni 67, ale 42. S pozdravem, Hava

Autor: Richard T. Nadpis: Re: Tichý utichává? Napsáno: 08:44 23.03.2004
Text:
máte pravdu. jestli vám tento text připadá smírný, pak prosím napište něco ostřejšího. nejspíš máte pravdu s tou odpovědí "42"-já si to teď ověřit nemohu, protože mi Průvodce někdo nevrátil. akorát že ať už ta odpověď byla 42 nebo 67, podstata zůstává. stejně jako v případě parkování. zastupitelé argumentují tím, že vlastně jen realizují předchozím vedením radnice schválenou aktivitu. nevím, kde toˇminulé vedení teď je, že se neoz¨ývá: já si jen vzpomínám, že předchozí zastupitelstvo NESCHVÁLILO 23 parkovacích míst, NESCHVÁLILO ceny za parkování, atp. a že teď ani nepřijdou na jednání....no, řekl bych, že oni můj článek rozhodně nehodnotí jako smírný.

Autor: Wau jaký to článek Nadpis: Tichý utichává? Napsáno: 06:19 23.03.2004
Text:
Že najednou ten smírný tón pane Tichý? Parkování je problém a spousty lidí to nevnímá tak, jako že jsou odpovědi na způsob 67. Vždyť tady několik let fungovalo něco jiného a asi to trochu fungovalo, když se to nějakou dobu neměnilo. Měl jsem za to, že cílem icosu (obecně, nejen v této kauze) je mimo jiné mezi občany a městem zavést konstruktivní dialog a hledat kostruktivní východiska. Ale tento nemastný článek, který má někoho uchlácholit a předhazuje neurčitost problému, chcete-li nedefinovatelnost otázky, to se moc icosu nepodobá. Čím to? Ono, pane Tichý, nestačí jen fundovaně plácat. Na to neskočí všichni Podepsán (jako obvykle) anonym p.s. cituji "...vlastně třeba třeba řešit?" Není 0:41 trochu pozdě na konstruktivní tvorbu???? Nebo to není ranní hodinou? p.s.(2) Při tom nočním fundovaném plácání jeden malý komentář. Odpověď z díla p. Adamse (když už chcete vypadat fundovaně) není 67, ale 42. Zkuste si taky občas něco ověřit.



TOPlist